Voksne

Kranio-Sakral terapi i Viborg – professionel hjælp til stress, hovedpine, hjernerystelse, piskesmæld, nakkesmerter, lændesmerter og bækkenproblemer.

Har du problemer med smerter, stress, spændinger, uro eller søvn, er der sandsynligvis noget i din krop eller dit sind, der er kommet i ubalance. På en naturlig måde kan Kranio-Sakral terapi hjælpe til at afbalancere nervesystemet og nedsætte stress og spændingsgrad i krop og sind. Blid bindevævsbehandling kombineret med Kranio-Sakral terapi benyttes i klinikken til muskelspændinger, stivhed i krop, nakke, skuldre ryg, lænd og arvæv.

Kranio-Sakral terapi kombineret med sundhedsvejledning giver mulighed for yderligere at støtte krop og sind. Vi kan gennemgå livsstil i forhold til kost, tilskud, motion, søvn, stress niveau, arbejdsstillinger og øvrige aktiviteter og finde frem til nogle hensigtsmæssige ændringer.

Nederst på siden kan du læse om hvordan du kan forberede dig til behandling.

Stress og stressrelaterede lidelser

Kranio-Sakral terapi i forbindelse med stress og stressrelaterede lidelser – vil du vide mere

Hovedpine, migræne, hjernerystelse, kæbespændinger, bihuleproblemer, tinnitus og svimmelhed.

Kranio-Sakral terapi til hoved problematikker – du kan læse mere her

Hovedpine, migræne, piskesmæld, bihuleproblemer, kæbespændinger, tinnitus

Piskesmæld, nakkesmerter, skuldersmerter, tantepukkel, whiplash og IPAD nakke

Har du smerter i nakken – du kan få uddybende beskrivelse her

Professionel Kranio-Sakral terapi – hjælp til piskesmæld, nakkesmerter, skuldersmerter, tantepukkel, whiplash og IPAD nakke

Rygproblemer, lændesmerter, bækkenproblemer og bækkenløsning

Har du ryg-, lænde- eller bækkensmerter kan du læse mere her få hjælpe med Kranio-Sakral terapi i Viborg

Kranio-Sakral terapi kan ofte hjælpe på:

• ADHD
  • Motoriske problemer
  • Muskelsmerter
  • Nakkesmerter
  • Nedtrykthed og let til gråd
  • Piskesmæld
  • Rastløshed og nervøsitet
  • Rygproblemer
  • Skoliose
  • Skævheder i kroppen
  • Sløvhed og manglende energi
  • Stress og stress relaterede lidelser
  • Svimmelhed
  • Synsproblemer
  • Søvnproblemer
  • Tandstilling
  • Tantepukkel
  • Tics
  • Traumer
  • Trigenimus neuralgi
  • Ubalance i kroppen
  • Vrede og frustration
  • Whiplash

Indledende samtale

En indledende samtale er indgangen til alle behandlinger. Uanset om det er 1. besøg eller midt i et forløb, giver samtalen mig mulighed for at skabe den optimale behandling, der passer lige netop til dig. Under behandlingen ligger du på en briks – ofte påklædt og slapper af – og nyder! Det er er fordel med løst tøj, da jeg lettere kan mærke og behandle kroppen.

Helkrops vurdering

Kranio-Sakral terapi tager udgangspunkt i en helkrops vurdering. Det er en behandlingsform, hvor årsagen til problemerne søges. Kerneproblemet kan sidde et andet sted i kroppen, end der hvor det kommer til udtryk. Forudsætning for at kroppen kan heles optimalt er, at mindske stress, sørge for en god fordøjelse, en god søvn og godt brændstof. De tre første forudsætninger kan Kranio-Sakral terapi hjælpe med. Det gode brændstof, skal du selv tage dig af, men jeg vil gerne hjælpe dig med anbefalinger.

Jeg har god erfaring med behandling af hovedpine, migræne, piskesmæld, nakkesmerter, hjernerystelse, tinnitus, mavepine, kæbespændinger, søvnproblemer, bækkenløsning, lændesmerter og stress relaterede lidelser.

Kranio-Sakral terapi virker forskellige fra person til person

Det den aktuelle situation, der bestemmer antallet af behandlinger. Nogle behøver kun 2-3 behandlinger, mens andre har brug for flere for at komme tilbage i balance. Som regel er 4-5 behandlinger tilstrækkeligt, men det afhænger meget af hvor ”gamle” dine gener er. Nye gener er hurtigere og lettere at komme af med. Behandlingerne kan sammenlignes med at pille et løg eller at skrælle et æble – for hver behandling kan jeg komme et lag dybere ind mod kernen af problemet.
En behandling arbejder videre i kroppen i 5-6 dage efter behandlingen, derfor er det en fordel ikke at modtage anden form for behandling i den perioden.

Hvordan forbereder du dig til en behandling?

Du skal medbringe et LAGEN. Du kan evt. medbringe et tæppe, hvis du vil have noget over dig. Det kan være en fordel med behageligt løstsiddende tøj eller sportstøj. Du kan med fordel drikke lidt ekstra, den dag du skal til behandling, så kroppen er tanket godt op med væske.

Venteområdet findes lige inden for døren ved indgangen på 1. sal A. Tag plads i venteværelset – du skal ikke meddele din ankomst. Er det først gang du kommer, kan du med fordel ankomme et par minutter tidligere og udfylde et journalark i venteværelset og derved få mere tid til behandling. Jeg kommer ud med arket til dig. Du vil blive hentet, når det er din tur. Jeg glæder mig til at møde dig i Klinik-Ege.

Leder du efter Kranio-Sakral terapi i Viborg, så kontakt mig endelig

Udover at tilbyde behandling i Klinik-Ege efteruddanner jeg også Kranio-Sakral terapeuter på egen skole “Institut for Kropsterapi”