Bindevæv og Fascia

Bindevæv og Fascia arbejder jeg med ud fra Rosenberg Teknikken® – en speciel form for Bindevævsmassage, der gør det muligt at arbejde i dybden i kroppen med et let tryk. Rosenberg Teknik® er en unik behandlings- form, som samtidig arbejder med nervesystemet, musklerne og bindevævet.
Jeg arbejder med principper fra Anatomy Trains v/Thomas Myers, hvor kroppen ses som en helhed. Der arbejdes ud fra en række ”linjer”, som har afgørende betydning for kroppens funktion. Disse linjer består af sammenhængende bindevæv og muskler som strækker sig over flere led og kropsdele.
Jeg har en lang række kurser indenfor Bindevæv og Fashia og kan tilbyde målrettet behandling fra top til tå.

Kropsholdning

Behandlingen er blid, behagelig, specifik, nem og effektiv til at rette kroppen op og kan give en bedre kropsholdning, mere graciøse bevægelser, øget fleksibilitet, forbedret vejrtrækning og en markant fornemmelse af velbehag.

Hvad er Bindevævsmassage velegnet til?

Bindevævsmassage er særdeles velegnet til eksempelvis smerter i forbindelse med skulder og nakke, rygsmerter og lændesmerter, men også smerter i armene som tennisalbue og musearme. På grund af den blide tilgang, er behandlingsformen meget velegnet til behandling af piskesmæld / whiplash.

Teknikken benyttes på specifikke steder på kroppen og der anvendes triggerpunkter, akupunkturpunkter, meridianer og „akupunkturstriber.“

Bindevæv og Fascia massage baggrund

Teknikkerne bygger på den sidste nye forskning i vestlig biokemi, biofysik og mikroanatomi, kombineret med en unik model af bindevævsopbygning fra det 5.000 år gamle kinesiske akupunktursystem.

Bindevæv og fascia release

Kunne du tænke dig at lære Bindevævmassage-fascia release?
På egen skole “Institut for Kropsterapi” tilbyder jeg sammen med min kollega Lise Pagh Bindevævs/fascia kurser

Tensegrity

Spændinger
En behandling med tensegrity er ideel til at løsne spændinger i muskler, smerter i led og stivhed i bevægelser. Tensegrity giver en fornemmelse af velvære, en forøgelse af fleksibilitet og en fornyelse i hele muskel-skelet-systemet. Spændingsmønstre i muskel-skelet-systemet stammer fra gentagende bevægelser, vores vante følelsesudtryk (kropssprog) og/eller traumer.

Traume
Tensegrity er suverænt til at afdække hvor det fysiske spændingscenter fra et trauma sidder.

Kroniske spændinger
Tensegrity kan løsne kroniske spændinger. Muskler og bindevæv binder vores knogler sammen. Muskelspændinger trækker leddene sammen og her kan der med Tensegrity blidt og behageligt åbne sammentrukne led i kroppen.

Sammenfald og stivhed
Som ung lægger man ikke meget mærke til disse steder med opsamlede spændinger. Når man bliver ældre, mærker vi ofte smerterne og stivheden. Når man bliver gammel trækker disse steder sig sammen, og man bliver krumbøjet – man bliver foroverbøjet, halter lidt og har vejrtrækningsbesvær. Til sidst har man svært ved at gå og mister balancen. Tensegrity kan hjælpe med at genvinde kroppens tidligere holdning og smidighed.

Vil du gerne vide mere kontakt